Villa Ängelsbäck

Gräsmatta

Kategori: Tomt


Lördag blev söndag, jag påbörjade detta inlägget igår då vi höll på som bäst ute i "månlandskapet" men sedan blev det kväll och 35 års fest och ja, idag behövde vi tyfligen vila lite extra ;)

Hur som helst så påbörjade vi anläggandet av gräsmatta på den ytan vi har ovanför huset, mellan infartsvägen och gårdsplsnen. Vi kopplande på den stora jordfräsen till traktorn och körde och körde. Efter ett antal körningar kors och tvärs är all gammal åkermark och tuvor sönderkörda och vi har en ny grund att börja göra tomt på. Vi ska så gräs på den största ytan men också göra en parkering för två bilar och tillhåll för soptunnor, men det får vi ta i veckan eller i påskhelgen.

Nu ska jag bläddra i trädgårdsbökerna och hitta material för en häck, några bra tips?

// S

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Kör förbi ert fina hus ofta, tack för ni låtit oss få ta del av alla glädjeämnen och bakslag. Vi är själv på gång att bygga hus, eventuellt ett Rörviks så jag tar tacksamt emot alla tips. Sen har jag en liten fråga, hur breda har ni era spröjs i fönstren, antar av bild som du lagt ut att det är genomgående spröjs? Soliga måndagshälsningar

    2012-04-02 | 10:42:11
  • Sandra, Villa Ängelsbäck säger:

    Hej Jessica!



    Roligt att du hittat hit! Det är ett roligt och ganska jobbigt projekt att bygga hus, men verkligen något jag rekomenderar :) Vi tittade egentligen bara på Rörvikshus då de kunde bygga det huset vi ville ha, flexibiliteten är stor.



    Ja, vi har fasta poster i våra fönster. Mest för att huset ligger på ett vindutsatt ställe och vi ville inte riskera att spröjsen skulle blåsa bort. Posterna är ca 7cm breda.



    Jag svarar gärna Så gott jag kan om du har frågor och funderingar!



    Oss kan du maila på [email protected].



    Lycka till med ert projekt! //Sandra

    2012-04-02 | 22:56:42
    Bloggadress: http://angelsback.blogg.se/

Kommentera inlägget här: