Villa Ängelsbäck

SÖT

Kategori: Grund/ Platta

Hej Onsdag!

Jag måste ju visa vilken fantastisk skörd vi har fått i växthuset, de små tomatplantorna som sattes i våras har verkligen skött sig bra! Vi har tomater i alla möjliga färger och former, dessutom smakar de väldigt gott! Favoriten för min del är nog de små bruna "chocolate cocktail tomaterna".


När kameran var framme hittade jag även en annan linslus... Även denna väldigt omtyckt och söt :)



Det förbereds för fullt med garageplattan. Tomrör för el och avlopp är fixat idag. Kantstöden är satta, alla utom en...







L-stöden intill husgrunden är på plats och det är oxå återfyllt. Stöden skapar ju rum för ett gavelfönster och en ytterdörr på källarplanet. Det blev väldigt bra.

Det blir mycket lättare att se hur tomten ska utforma,s för varje detalj som kommer på plats. Idag har vi märkt ut hur stor gårdsplanen ska bli och var vi tror bästa platsen för infarten är. Det grävjobbet påbörjas imorgon och CF får köra undan grus :) CF = Glad


Kvällen avslutades i Torekov på Äventyrsgolfen. Det var första gången vi var där och enligt mig själv så gick det väldigt bra! Bäst utav 9... vinnarskalle :)

Dit får vi nog åka fler gånger *Hihi*

Vi ses! KRAM

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Har hört att golfen i Torekov är bra! Det måste vara minst 3 år sen jag spelade minigolf sist! Jag och mannen får nog ta en runda till Torekov nästa vecka för att runda av semestern! Vi ses ikväll!

    /EMMA

    2011-08-13 | 14:39:20
  • Sandra säger:

    Ja, det var fint där. Vill ni ha sällskap så bara säg till :) Kram S

    2011-08-15 | 20:35:37

Kommentera inlägget här: