Villa Ängelsbäck

Fynd

Kategori: Nya huset

Hejsan!

Äntligen har vi hittat den fina pardörren som har varit efterlyst så länge nu! Vi hittade dörren i Simrishamn hos en man, som hade väldigt många dörrar och fönster! :)

Det tog hela lördagen att hämta denna dörr, men vi fick också se största delen av skåne.

Ett litet urval... fina rapsfält, lustiga byggnader (grannen till dörrförsäljaren) och naturligtvis en maskinförsäljare... :)

Det är en parinnerdörr som ska sitta mellan sovrum och vardagsrum på entréplanet. Jag ska lägga upp en bild på hur de spikade planlösningarna ser ut, men det får vänta lite.


Tyvärr var jag inte tillräckligt snabb att ta bild på båda dörrarna isatta i karmen, så det får bli lite ströbilder istället.













Med en tvätt och kanske lite färg kommer det bli fantastiskt bra!





När vi skulle köra hem hittade jag även detta fönster! Här ska det byggas ett skåp av något slag. Vet inte riktig hur och var ännu...



På H´s tomt har man påbörjat arbetet på grunden, idag hade de även satt kantstöden.






På pysseljuntan i söndags diskuterades det färger på Ytterdörrar. Jag är väldigt sugen på en svart dörr, men vi kan inte riktigt bestämma oss! Vi har till fredag att ta detta beslutet. Saken är den att dörrleverantören inte kan ge garantier på en svart färg mörkare än NCS 8500N, den är lite grå, men ändå svart.

Svårt! Vad tycker ni? Alternativet är vita dörrar, precis som fönsterna. Fasaden kommer som sagt vara beige/grå med partier av rosa/röd tegel.

Kram på er!
//S

Kommentarer

  • emma säger:

    Crimson :)!!!/E

    2011-05-27 | 20:33:35
  • Sofie säger:

    Svart tycker jag låter fint =)

    2011-05-27 | 23:20:11
  • Nybyggare säger:

    Hej.

    Hur hittar jag gubben i Simrishamn? :-)

    Mvh/Nybyggare

    2012-02-25 | 19:13:30

Kommentera inlägget här: